Latvijas iedzīvotāji gatavi bezkontakta norēķinu limita paaugstināšanai

Kopš pagājušā gada vasarā Swedbank uzsāka bezkontakta norēķinu karšu izsniegšanu Latvijā, jau 150 000 klientu bezkontakta norēķinu priekšrocības izmanto ikdienā. Patlaban 82% no jaunajām Swedbank kartēm, kas tiek pieteiktas internetbankā, ir ar bezkontakta norēķinu funkciju, un ik mēnesi cilvēki kopā veic ap 300 000 bezkontakta norēķinu.

Zīmīgi, ka, novērtējot drošus un ātrus ikdienas maksājumus, vairums iedzīvotāji pauž gatavību veikt lielāku summu bezkontakta norēķinus, nekā pašreizējo 10 eiro apmērā, kas ir zemākais bezkontakta maksājumu limits Eiropā.

Vairums (60%) Latvijas iedzīvotāju pauž pārliecību, ka būtu gatavi veikt bezkontakta pirkumus par krietni lielākām summām, nekā šobrīd noteiktie 10 eiro. Tā, piemēram, 34% aptaujāto cilvēku būtu gatavi veikt bezkontakta pirkumus par summu līdz 20 eiro. 13% – par summu līdz 30 eiro, 4% – par summu līdz 40 eiro, bet 17% ar bezkontakta norēķinu iespēju justos komfortabli tērēt pat līdz 50 eiro. No regulāriem bezkontakta norēķinu lietotājiem vairums atzinuši, ka būtu gatavi šādi norēķināties par pirkumiem 20 eiro apmērā. Kopumā ap 45% iedzīvotāju bezkontaktu norēķinus līdz 10 eiro šobrīd izmanto regulāri vai apsver to sākt darīt jau tuvākajā laikā.

“Vēl pirms gada, uzsākot bezkontakta norēķinu piedāvāšanu, redzējām zināmu piesardzību. Šodien bezkontakta norēķini ir kļuvuši par tikpat ierastu lietu kā e-talonu lietošana sabiedriskajā transportā vai čipkartes lielo uzņēmumu birojos. Ar bezkontakta norēķinu karti ir vienlīdz ērti norēķināties gan par saldējumu lielveikalā, gan par pusdienām ierastajā kafejnīcā. Ja pieņem, ka laika ietaupījums šādam maksājumu veidam, salīdzinājumā ar PIN koda ievadīšanu, katru reizi ir ap 10 sekundēm, tad varam teikt, ka ik mēnesi mūsu klienti var ietaupīt 800 stundu citiem, svarīgākiem dzīves notikumiem.

Tomēr šis joprojām ir tikai sākums, jo redzam, ka joprojām daļa mazumtirgotāju nesteidzas veikt nepieciešamos uzlabojumus, lai apkalpotu bezkontakta maksājumus, tā apgrūtinot ikdienu gan sev, gan klientiem. Tāpēc aicinām ikvienu veikalnieku, ēdinātāju un citus, kam svarīgi nodrošināt ātrāku un efektīvāku ikdienas maksājumu pieņemšanu vērsties savā bankā, lai noskaidrotu, kā bezkontakta maksājumus piedāvāt arī saviem klientiem,” saka Renārs Rūsis, Swedbank valdes loceklis un Privātpersonu pārvaldes vadītājs.

Šogad vidējā bezkontakta norēķinu summa pieaugusi jau 2 reizes, salīdzinot ar šo pašau laiku pērn, tāpēc bezkontakta norēķinu limita palielināšana no 10 uz 20 eiro paātrinātu vēl lielākas pirkumu daļas apkalpošanas iespējas. Pusdienu iegāde (55%), sabiedriskā transporta izdevumi (46%) un sevis palutināšanas pirkumi (43%) ir biežākās situācijas, kad cilvēki mēdz iztērēt līdz 10 eiro, rāda Swedbank veiktā aptauja.