“Latvijas Dzelzceļa” plānos ir attīstīt iekšējos kravu pārvadājumus

AS “Latvijas Dzelzceļš” (LDz) plānos ir stiprināt iekšējos pārvadājumus un pēc nesenā tarifu samazinājuma tajos ir redzams milzīgs potenciāls, intervijā “Rīta Panorāma” norādīja LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

Kā norāda Bērziņš, gada sākuma situācija nebija no iepriecinošākajām – kravu pārvadājumu kritums bija 20% apmērā jeb sarucis par vienu piektdaļu. Lūkojoties uz jaunākajiem operatīvajiem datiem par februāra mēnesi kravas pārvadājumu kritums gan ir nedaudz apstājies un biis 10-12 procentu robežās atkarībā no kravas veida.

Pēdējie dati liecina, ka Latvijā ik dienu tiek pieņemti 2000 vagoni, kas ir “diezgan labs skaits”, taču zinot kravas sezonalitāti, ar optimismu ir jābūt piesardzīgiem.

Bērziņš gan nesola situācijas uzlabošanos, jo ir daudz objektīvu apstākļu, kas nav LDz ietekmes sfērā – politiskās situācijas, valūtas kursi un ekonomiskie tirgi.

Pēc savas vizītes uz Krieviju, Bērziņš atklāja, ka tika izrunāti operatīvie jautājumi par to, kā uzlabot kravu kustību un kravu plūsmu, jo ir būtiski, lai kravas pēc iespējas ātrāk šķērsotu teritoriju.

Bērziņš atklāja, ka viņa mērķis ir stiprināt iekšējos kravu pārvadājumus, jo tie līdz šim ir bijuši tikai 2% no visa pārvadājumu daudzuma, atzīstot, ka LDz noteikti būtu jāpārskata dzelzceļa pārvadājumu tarifi, kurus varētu padarīt vēl konkurētspējīgākus.