Kampars: Augulis nodarbojas ar sabiedrības apvārdošanu

Kampars: Augulis nodarbojas ar sabiedrības apvārdošanu

«Kopš šī gada marta, kad valdībai pirmo reizi tika ziņots par nopietnām finanšu problēmām aviokompānijā «airBaltic», satiksmes ministrs Uldis Augulis spējis piedāvāt vien tādus risinājumus, kas būtu izdevīgi uzņēmuma privātajam akcionāram, nevis Latvijas valstij un nodokļu maksātājiem.»

Tā, atbildot uz satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) paziņojumu, ka ekonomikas ministra Arta Kampara (V) komentāri kompānijai «airBaltic» radījuši vairāk nekā 25 miljonu lielus zaudējumus, ar preses sekretāres Elīnas Bīviņas starpniecību portālam «Apollo» pavēstīja ekonomikas ministrs.

Kampars uzsver, ka satiksmes ministra «kārtējie no konteksta izrautie skaitļi ir sabiedrības apvārdošana un šāda ilgstoša vilcināšanās ir bezatbildīga rīcība, kas neved pie konstruktīva risinājuma.»

«Auguļa kungs līdz šim ir publiskojis 2010.gada zaudējumus, kas pārsniedz 34 miljonus latu. Ja ministram ir zināmi «airBaltic» šā gada operatīvie finanšu rādītāji, tad valdībai un sabiedrībai ir visas tiesības tos uzzināt,» norāda Kampars.

Ministrs uzsver: «Vienmēr esmu iestājies par to, ka aviokompānijai, kuras pienesums iekšzemes kopproduktā ir nozīmīgs, ir jāstrādā, taču nedrīkst bezgalīgi turpināties situācija, ka no valsts, kas ir vairākuma akcionārs, tiek slēpta informācija par patiesajiem finanšu rādītājiem, vienlaikus izdarot spiedienu, lai valsts «uz godavārda» iegulda uzņēmumā desmitiem miljonus latu.»

Ekonomikas ministrs norāda, ka valdība par «airBaltic» pamatkapitāla palielināšanu varēs lemt vienīgi tad, ja satiksmes ministrs būs iesniedzis valdībā visus premjera rezolūcijā pieprasītos materiālus, tai skaitā auditētu uzņēmuma finanšu pārskatu, juridisko analīzi par iespējām atcelt valstij neizdevīgo akcionāru līgumu un «airBaltic» valdes priekšsēdētāja Bertolda Flika darbības izvērtējumu.

Kampars uzskata – ja Satiksmes ministrija būtu izpildījusi savu uzdevumu, valdība jau pavasarī būtu operatīvi lēmusi par rīcību uzņēmuma stabilizēšanai.

Pēc viņa domām, satiksmes ministrs arī nonāk pastāvīgās pretrunās ar paša teikto. «Vēl vasaras sākumā Auguļa kungs mēģināja pārliecināt sabiedrību, sacīdams, ka satraukumam nav pamata un aviokompānijas finanšu rādītāji ir normas robežās, turpretī tagad atklājas pavisam cita aina un ministrs pats atzīst, ka uzņēmumam 2010.gadā ir lieli zaudējumi, aviokompānijas vadītāja lojalitāte Latvijas valstij ir apšaubāma un, lai saglabātu «airBaltic» kā nacionālu aviosabiedrību, nepieciešamas desmitiem miljonu latu lielas investīcijas,» saka Kampars.

Kampars arī kategoriski noraida bijušā satiksmes ministra Aināra Šlesera šā rīta izteikumus par iespējamiem kandidātiem uz «airBaltic» valdes priekšsēdētāja amatu Bertolda Flika vietā. «Es negatavojos ieņemt šo amatu un šāds jautājums nekad nav bijis valdības darba kārtībā.Šlesera kungs par personālijām nozīmīgu uzņēmumu vadītāju amatos, acīmredzot, spriež pēc savas pieredzes un saprašanas,» uzsver Kampars.