Kā spēļu nozare ir attīstījusies pēdējo 20 gadu laikā

Pasaulē spēļu nozare attīstās ļoti strauji. 70 gadu laikā videospēles ir piedzīvojušas ievērojamu progresu – no vienkrāsainām līnijām un formām līdz 3D. Pēdējos 20 gados videospēļu nozarē ir notikušas lielākas pārmaiņas nekā iepriekšējos 50 gados, jo pieaugusi konkurence starp, piemēram, kazino online un konsoļu ražotājiem.

Šajā tūkstošgadē mēs esam pieredzējuši būtiskas izmaiņas pieejamo spēļu veidos, to iegādes un spēlēšanas veidos un pat to, kā mēs tās spēlējam. Tāpēc īsumā apskatīsim videospēļu nozares attīstību pēdējo 20 gadu laikā.

Tiešsaistes spēles

Tiešsaistes spēles ir savienojušas spēlētājus visā pasaulē. Uzlabotais interneta ātrums ļāva spēlētājiem spēlēt spēles, fiziski nesavienojot datorus. MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Games) un MOBA (Multiplayer Online Battle Arenas) ieguva lielu nozīmi 2000. gadu sākumā, un ietekmīgākās izstrādātās spēles bija World of Warcraft un Defense of the Ancients (DOTA). Ikvienam patīk socializēties. Spēlējot tiešsaistes spēles, spēlētāji no dažādām pasaules malām var sazināties savā starpā. Tas ir lielisks veids, kā komunicēt, vienlaikus izklaidēties. Viņi ne tikai apgūst sociālās prasmes, bet arī iemācš spēlēt komandā.

Spēles sociālajos tīklos un mobilajās ierīcēs

Ienākumus, ko gūst spēļu nozare, šobrīd lielā mērā veido mobilās spēles. Spēļu pieejamība un pieaugošais cilvēku skaits, kas tās spēlē, noveda pie sociālo spēļu rašanās. Sākotnēji tās bija populāras kā daļa no sociālo mediju platformām, kur tās palīdzēja draugiem spēlēt vienam pret otru. Jaunās paaudzes gadījuma spēles aizsākās ar Farmville, Candy Crush Saga un Angry Birds, kurās spēles vadība nav sarežģīta. Apple 2007. gadā radīja iPhone, lai lietotājiem sniegtu kabatas izmēra datoru, ko viņi varēja nēsāt līdzi un kurā bija simtiem augstas kvalitātes spēļu.

E-sports

Nākamajā desmitgadē videospēles turpināja pilnveidoties, grafika kļuva arvien labāka un spēlēšanas iespējas praktiski neierobežotas. Vairākas jaunas spēlētāju paaudzes ir pieradušas skatīties, kā citi cilvēki spēlē spēles tiešsaistē, izmantojot tādus pakalpojumus kā YouTube un Twitch, un viņiem ir iespēja to izbaudīt tikpat labi kā futbola spēles skatīšanos. Visdažādākās spēles, sākot ar FIFA un beidzot ar League of Legends, tagad ir galvenais e-sporta elements.

AR un VR spēļu tirgus

Tiek prognozēts, ka AR un VR spēļu tirgus līdz 2026. gadam sasniegs 11,0 miljardus ASV dolāru, pieaugot ar 18,5 % gada tempu. AR, VR tehnoloģijas ir veicinājušas tirgus izaugsmi. Izmantojot šīs tehnoloģijas, spēles rada reālistisku attēlu apvienojumā ar skaņu un citām sajūtām, ļaujot spēlētājam justies fiziski klātesošam vidē. Virtuālās pasaules aizstās reālo pasauli, un lietotāji tās kontrolēs ar sava ķermeņa kustībām. Laikam ejot uz priekšu, spēlētājiem ir vēl vairāk ko redzēt.

Interaktīvās spēles un konsoļu kari

Spēļu konsoļu kari ir sākušies un turpinās vēl šodien, kad ir parādījušās nākamās paaudzes konsoles un online kazino bonusi. 21. gadsimts iezīmē arī nākamās paaudzes spēļu konsoļu parādīšanos. Turpretī Sony PlayStation popularitāte strauji pieauga, pateicoties tās atpakaļejošai saderībai un DVD/CD iespējām. Vēlāk tā kļuva par visu laiku populārāko spēļu konsoli, un šis rekords tai pieder vēl šodien. 2000. gadu sākumā Microsoft ieviesa Xbox un GameCube. No 1994. gada 3. decembra, kad Sony pasaulei prezentēja PlayStation 1, līdz pat mūsdienām tehnoloģijas ir krietni attīstījušās.

Pateicoties tehnoloģiju attīstībai, spēļu nozare ir strauji augusi, sākot no videospēļu izstrādes līdz pat datorspēļu radīšanai. Globālā kustība ir ļāvusi videospēlēm kļūt par veidu, kā satikt jaunus cilvēkus un uzturēt kontaktus – tas viss, pateicoties videospēlēm.

Mediju materiāls