Izbeigts LIDO tiesiskās aizsardzības process. Gunārs Ķirsons uzsāk personiskās maksātnespējas izbeigšanas procesu

Izbeigts LIDO tiesiskās aizsardzības process. Gunārs Ķirsons uzsāk personiskās maksātnespējas izbeigšanas procesu

Rīgas Vidzemes priekšpilsētas tiesa šā gada 23.janvārī izbeidza LIDO ārpustiesas tiesiskās aizsardzības procesu (ĀTAP), kas tiesā tika pieteikts 2010.gada septembrī.

G.Ķirsons ir parakstījis izlīgumu ar visiem kreditoriem un šonedēļ administrators to iesniegs tiesā apstiprināšanai. Līdz ar to, LIDO ir vienīgais uzņēmums Latvijā, kas, pārvarot ekonomiskās recesijas izraisītās finansiālās grūtības, veiksmīgi darbojoties bija spējis izbeigt ĀTAP, un G.Ķirsons ir viens no retajiem uzņēmējiem Latvijā, kurš tik īsā laikā spēja atgūt savu maksātspēju.

2010. gada beigās LIDO uzsāka aktīvu uzņēmuma darbības uzlabošanas procesu. Tika piesaistīti jauni profesionāļi vadības komandā un veikta LIDO līdzšinējā darba izpēte, kam sekoja uzņēmuma darbības optimizācija – centralizētas ēdienkartes izveide, nosakot vienotus kvalitātes standartus un cenas.Centralizācija skāra arī ražošanu, sagādi un loģistiku.

Gunārs Ķirsons, LIDO prezidents: „Pastiprinātu uzmanību pievērsām mūsu ēdienkartei, uzsākām jaunu produktu un ēdienu izstrādi, kā arī palielinājām pieprasītāko ēdienu klāstu. Esmu īpaši apmierināts ar to, ka, uzlabojot finanšu situāciju uzņēmumā, nepārkāpām divus mūsu galvenos pamatprincipus – piedāvāt cilvēkiem veselīgu no augstas kvalitātes dabīgām izejvielām gatavotu ēdienu, par labu cenu. Pateicoties mūsu klientu uzticībai, varējām atgūt stabilitāti un veiksmīgi noslēgt 2011. gadu. Pērn apkalpojām ap 6 miljoniem cilvēku un gadu noslēdzam ar 14% apgrozījuma pieaugumu, salīdzinājumā ar 2010. gadu. Tādi rezultāti ir stimuls turpināt uzsākto ceļu, un plānoju, ka astoņu gadu laikā LIDO atmaksās savas parādsaistības.”

Pašlaik LIDO parādsaistības sasniedz aptuveni 15 miljonus latu, no kā lielākā daļa ir parāds DNB bankai. Parādsaistības plānojam segt, turpinot darbu pie uzņēmuma izaugsmes un apgrozījuma palielināšanas, ko iespējams sasniegt, mērķtiecīgi uzlabojot piedāvājumu, bet tajā pat laikā nepaaugstinot ēdienu un LIDO sniegto pakalpojumu cenas.

Jānis Teteris, DNB bankas viceprezidents: „DNB banka vienmēr vēlas veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem, atbalstot tos gan uzņēmuma izaugsmes periodos, gan arī grūtākos biznesa dzīves cikla posmos. Lai spētu veiksmīgi atrisināt sarežģītas situācijas, būtiski ir apzināties, ka gan uzņēmumam, gan kreditoram ir kopējas primārās intereses – saglabāt uzņēmuma darbību un atjaunot tā maksātspēju. Lai tas notiktu, uzņēmumam vispirms ir jāfokusējas uz pamatbiznesu. Tikpat svarīga ir arī uzņēmuma īpašnieku, vadības un kreditoru vēlme un spēja atrast kopīgu skatījumu uz problēmsituāciju, meklēt un akceptēt kompromisus, kā arī, nereti, pieņemt arī sarežģītus un nepopulārus lēmumus. Esam gandarīti, ka varam praksē apliecināt mūsu ilgtermiņa sadarbības ar klientiem modeli un sadarbojoties ar DNB banku, LIDO ir spējis kļūt par Latvijā pirmo uzņēmumu, kas izgājis no ĀTAP un atjaunojis pilnvērtīgu uzņēmuma darbību.”