Igaunijā 90% no visiem produktiem ir vietējie ražojumi, Latvijā – 70%

Igaunijas iedzīvotāji ir daudz patriotiskāki savu piena produktu pircēji nekā Latvijas, intervijā LTV raidījumā „Rīta Panorāma” sacīja Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.

Igaunijā 90% no visiem produktiem ir vietējie ražojumi, savukārt Latvijā – 70%. Viņa norāda, ka, lai arī Latvijā it kā visi saka saprotam, ka jāpērk savu ražotāju produkcija, tomēr praktiski ne vienmēr tā notiek. “Tāpēc esam sākuši aktīvas sarunas ar tirgotājiem, kuri izrādījuši sapratni, un ceram, ka drīzumā no vārdiem pāriesim arī pie darbiem,” sacīja Šura.

Šure paskaidroja, ka viens no veidiem, kā Igaunija ir sasniegusi savu dzīves līmeni ir tieši savu produktu patērēšana un ekonomikas atbalstīšana.

Lai atbalstītu ražotājus un aicinātu iedzīvotājus pirkt vietējos produktus, Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) ar Zemkopības ministrijas atbalstu sāk informatīvu kampaņu “Karotīte vieno! Izvēlies vietējos produktus”, kuras laikā līdz oktobra nogalei tiks reklamēta nacionālās pārtikas kvalitātes shēma jeb “Zaļā” un “Bordo” karotīte.

Kampaņa ilgs līdz 31.oktobrim un kampaņas idejai atsaukušās arī pārtikas tirdzniecības ķēdes “Maxima”, “Rimi”, “Elvi” un “Top”, kuru veikalos izvietos informatīvus materiālus ar aicinājumu pirkt kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus, kas marķēti ar “Zaļo” vai “Bordo” karotīti.

Foto: Food Union