Biznesa konferencē “Personāla vadība 2022” uzsver attālinātā darba izaicinājumus un mikroklimata nozīmi darba vidē

Šodien, 30. septembrī, tiešsaistē norisinājās biznesa konference “Personāla vadība 2022”, kurā eksperti diskutēja par personāla vadības nākotni, darbaspēku, darba tiesiskajām attiecībām, vadītāju kompetencēm, darbinieku labsajūtu un citām aktualitātēm.

Konferencē uzstājās vairāki jomas eksperti, runājot par aktualitātēm personāla vadības nozarē. Vairāki referenti runāja par to, ka arvien nozīmīgāku lomu ieņem emocionālā labsajūta darbā. GROWING biznesa konsultante un trenere Jana Strogonova norādīja – ņemot vērā, ka bizness bez cilvēkiem nav iedomājams, darba devējiem ir nepieciešams lielāku uzmanību pievērst tam, kā veicināt darbinieku produktivitāti. “Emocijas ietekmē cilvēku uzvedību un darba sniegumu. Pētījumi liecina, ka cilvēki ar augstu sniegumu organizācijās piedzīvo vairāk pozitīvas emocijas un retāk negatīvas emocijas.”

Viņa atzina, ka produktivitāte pasliktinājusies attālinātajā darbā, jo grūti nošķirt to, kur sākas darbs, bet kur beidzas mājas. “Ja cilvēkam nav pilnvērtīga atpūta, tad viņš nevar pilnvērtīgi strādāt,” piebilda eksperte.

Arī “DTE” juriste Diāna Grīnberga uzsvēra, ka pandēmijas laikā pieaugušas darbinieku sūdzības par mobingu darba vietā: “Arvien biežāk darbinieki vēršas ar sūdzībām par nepatīkamu mikroklimatu darba vidē. Tas īpaši ir saasinājies pandēmijas laikā, kad darbinieki jūtas izstumti. Ja mēs paskatāmies no tiesas prakses puses, tad redzams, ka psihoemocionālais terors no darba devēju puses un pazemošana kļūst par arvien aktuālāku tēmu.”

Tāpat konferencē eksperti iezīmēja jaunākās aktualitātes Darba likumā, it īpaši attiecībā uz attālināto darbu. Kā uzsvēra Latvijas Māsu asociācijas jurists Andris Alksnis – nav šaubu, ka attālinātais darbs saglabāsies un sekos vēl citi grozījumi saistībā ar to. Kopumā gan viņš redz to tikai kā ieguvumu gan darba devējiem, gan arī darbiniekiem.

Pārmaiņas saistībā ar attālināto darbu iezīmēja arī biedrības “Modus Vivendi A” valdes priekšsēdētāja Anita Rošāne, runājot par digitālo etiķeti un atšķirībām starp klātienes un tiešsaistes komunikāciju. “Mūsu sadzīves apstākļi katram ir ļoti atšķirīgi, un, apzinoties, ka darba vietas iekārtošana ir mūsu pašu atbildība, te būs saruna ar ģimenes locekļiem, mājiniekiem par to, vai viņi izprot jūsu darba situāciju. Izveidot savu darba vietu mājās, kur varat netraucēti strādāt, ir ne tikai svarīgi, bet arī nepieciešami,” uzsvēra Rošāne, norādot uz vairākiem punktiem, kas jāievēro, lai tiešsaistē izskatītos pieņemami.

Savukārt komunikācijas arhitekte un personīgā zīmola meistare llze Rasa, runājot par to, kā parādīt savu “es” hibrīda darba režīmā, atzina, ka attālinātais darbs ir palīdzējis darbiniekiem vairāk parādīt savu autentiskumu un veidot daudz cilvēciskākas attiecības ar kolēģiem. “Atslēga šajā hibrīdā darba režīmā ir individuāla pieeja katram, bet jāatceras, ka birojs ir bez sienām un arī darba devējiem ir jādomā vairāk par jauno, attālināto pieeju,” uzsvēra Rasa.

Konferencē uzstājās arī Latvijas Sakaru darbinieku arodbiedrības PRO prezidente Irēna Liepiņa, kas runāja par sociālo dialogu Latvijā un pasaulē, to nozīmi un problēmām. Mainīgas vides izaicinājumus iezīmēja arī “ASTRAL Executive Search” vecākā konsultante Sandra Liepa un SIA “Aveluk Grupa” uzņēmuma vadītāja, rekrutēšanas vecākais speciālists Kristīne Kuļeva, kas runāja vairāk par trešo valstu darbinieku un jauniešu piesaisti, it īpaši būvniecības sektorā. Konferenci noslēdza “Improvin Business” pielietojamās improvizācijas trenere komunikācijas, sadarbības un radošuma jomā ar vairāk nekā 10 gadu pieredzi improvizācijā – Elīna Biseniece, kas runāja par improvizācijas metožu pielietošanu personāla atlasē.

Publicitātes materiāls