Atkārtoti savāc nepieciešamos parakstus, lai mainītu ceļa nodokļa iekasēšanas modeli

Neskatoties uz to, ka Saeimā pašreiz jau tiek izskatīts iedzīvotāju kolektīvais iesniegums par transporta nodokļa pievienošanu benzīna cenai un Ceļu fonda atjaunošanu, portālā ManaBalss.lv sākta parakstu vākšana par Igaunijas ceļa nodokļa iekasēšanas modeļa ieviešanu Latvijā, kas nepilnas nedēļas laikā rekordlielā ātrumā savākusi jau vairāk kā 10 400 parakstus.

Iniciatīvas ierosinātājs, Voldemārs Mellups, savā iniciatīvā apgalvo, ka, ja šādas izmaiņas tiktu veiktas, tad būtu nepieciešams arī dzēst esošos ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādus gadījies iekrāt, norādot, ka šis nodoklis iedzīvotājiem esot kā “nepanesams slogs”.

Iniciatīvas autors arī norāda, ka, atšķirībā no Igaunijas un Lietuvas, kur ceļa nodokli iekasē ar katru reāli nopirkto un patērēto degvielas litru, Latvijā transporta nodokli iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties, vai mašīna, pēc nodokļa apmaksas, brauc vai stāv veselu gadu. Stājoties spēkā šīm izmaiņām, sabiedrības locekļi ekonomētu savu naudu un spētu braukt ar mašīnām, kuras šobrīd stāvējušas dīkstāvē, kā arī pirkt jaunas mašīnas.

“Redzam, ka iedzīvotāji vēlas reālus rezultātus un ceļu kvalitātes uzlabošanos. Nevis neskaidrā nākotnē, bet konkrētos termiņos, ar mērķtiecīgu pieeju. Un iniciatīvas un balsu vākšana par to tikai turpināsies,” situāciju NRA.lv komentē ManaBalss.lv portāla vadītājs Imants Breidaks.

Iniciatīvas autors aicina sabiedrību turpināt parakstīties un sola, ka iesniegs šo iniciatīvu Saeimā, ja iniciatīva, kas jau tiek izskatīta, starp politiķiem atbalstu negūs.

Šobrīd Saeimā tiek izskatīta iniciatīva “Par ceļiem bez bedrēm”, kuras mērķis ir Ceļu fonda atjaunošanu un transporta nodokļa pievienošanu benzīna cenai. Saeimas sēdē janvārī, kurā piedalījās eksperti no saistītajām nozarēm, deputāti un ministrijas pārstāvji, tika atzīts, ka nodoklis būtu beidzot jāsakārto un Ceļu fonds – jāatjauno.

Foto:knerri61/https://pixabay.com/en/users/knerri61-772758//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/