82,5% aptaujāto regulāri iegādājas gatavo kulināriju pārtikas veikalos

Nacionālā pārtikas mazumtirdzniecības tīkla ELVI veiktais pētījums par iedzīvotāju paradumiem, iegādājoties kulinārijas produktus veikalos, apstiprina, ka šādas preces vismaz dažreiz iegādājas 82,5% pilngadīgo klientu: reiz pa reizei tās pērk 49,4%; bieži – 26,6% un ļoti bieži 6,5%. Ļoti reti to dara 16,2% aptaujāto, bet nekad šādas preces nepērk tikai aptuveni 2% respondentu. Populārākie produkti šajā preču grupā ir salāti un deserti.

Gatavos ēdienus pārtikas veikalos pircēji vislabprātāk iegādājas pusdienām (31,8%), vakariņām (24,7%), vai uzkodām starp ēdienreizēm (16,9%). 16,5% aptaujāto šādus ēdienus pērk tad, kad jāgaida viesi – acīmredzot, šādi sagatavots cienasts ļauj taupīt laiku un vienlaikus sarūpēt pietiekoši labas kvalitātes ēdienu viesu uzņemšanai.

Komentējot aptaujas datus un salīdzinot tos ar veikalu tīkla ELVI pārdošanas rādītājiem, SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine norāda: “Acīmredzot, kvalitatīvi kulinārijas un konditorejas produkti mūsdienās klientiem ir ļoti būtiski – to var redzēt gan šajā aptaujā, gan ELVI pārdošanas datos. Lielākais apgrozījuma pieaugums 2023.gada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar šo pašu periodu 2022.gadā, bijis salātiem (+21%), pamatēdienu komplektiem (+32%) un sviestmaizēm (+20%) . Vienlaikus pēc aptaujas datiem var secināt, ka pircēji visbiežāk viekalos pērk tieši salātus (32,8%) un desertus (16%), tātad apgrozījuma pieaugums otrajiem ēdieniem un sviestmaizēm lielā mērā saistīts ar konkrēto produktu cienītāju loka pieaugumu, nevis vispārējām tendencēm tirgū.”

Gatavos kulinārijas izstrādājumus pārtikas veikalos pircēji iegādājas tad, kad nav laika gatavot (23%) vai vienkārši nav vēlmes to darīt (15,8%). Tāpat šie produkti ir populāra izvēle pusdienošanai darba vietā (15,1%) un maltītes ieturēšanai auto, ja plānots garāks brauciens (13,2%).

Galvenās priekšrocības kulinārijas produktu iegādei veikalā ir laika ietaupījums (42%), iespēja gatavu ēdienu nopirkt kopā ar citām pirmās nepieciešamības precēm (19,3%) un arī līdzekļu ietaupījums, jo nav jāpērk daudz dažādu produktu, lai ēdienu pagatavotu mājās (13,8%). Savukārt 9% aptaujāto atzīst, ka gatavu ēdienu iegāde ir veids, kā dažādot savu maltīti un laiku pa laikam nobaudīt ēdienus, ko pats negatavo.

Veikalu tīklā ELVI kulinārijas produktu pieprasījums gadu no gada pieaug – pērn apgrozījums šai kategorijai pieauga par aptuveni 33%, šajā gadā tendence ir līdzīga.