Tērbatas ielu steidz atdot gājējiem

Atbalstot gājēju ielas izveidošanu Tērbatas ielā, tas nenozīmē, ka jau tuvākajā laikā automašīnas no turienes tiks padzītas. Vēl ir jāatrisina gan satiksmes jautājums, gan jāveic nepieciešamās izmaiņas pilsētas attīstības plānā un Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanas un aizsardzības noteikumos. Tikai pēc tam varēs turpināt jau precīzāk definēt, cik gara būs gājēju iela un kā šis statuss ietekmēs satiksmes plūsmu apkārtējās ielās.

Rīgas domes Investīciju un uzņēmējdarbības veicināšanas padome ir atbalstījusi gājēju ielas izveidošanu Tērbatas ielā. Rīgas vicemērs Ainārs Šlesers uzskata, ka gājēju ielu jāsāk veidot pēc iespējas ātrāk.
Viņa preses sekretārs Ģirts Dripe saka: “Šlesera kungs pateica, ka atbalsta ideju atdzīvināt centru ekonomiskā aspektā, lai cilvēki var iepirkties, atpūsties, paēst.” Pirms dažiem mēnešiem veikta Tērbatas ielas iedzīvotāju, uzņēmēju un nekustamā īpašuma īpašnieku aptauja, kas pierāda, ka absolūtais vairākums aptaujāto atbalsta šādas ielas izveidi. Tērbatas ielas pārveidošanu atbalsta 64 procenti iedzīvotāju, 61 procents uzņēmēju un 65 procenti īpašnieku, bet neatbalsta 22,3 procenti iedzīvotāju, 29,8 procenti uzņēmēju un 26,4 procenti īpašnieku.

Domes Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs atgādina, ka padomes lēmumiem ir rekomendējošs raksturs. Viņš arī informē – lai gan aptauja liecina, ka lielākā daļa respondentu piekrīt Tērbatas ielas izveidei, viņi vienlaikus ir arī nobažījušies par iespējām piekļūt savam īpašumam, piegādāt preces un tamlīdzīgi. “Cilvēkiem tas ir neskaidrs,” norāda S. Dolgopolovs. Tāpēc satiksmes risinājums būs jāizstrādā Satiksmes departamentam, bet Pilsētas attīstības departamentam jāizvērtē, kādas izmaiņas nepieciešamas pilsētas attīstības plānā un Rīgas vēsturiskā centra noteikumos. Tikai tad, kad būs sagatavots šo departamentu izstrādātais lēmumprojekts, jautājumu skatīs Pilsētas attīstības komitejā.

Pašlaik nav zināms arī, cik tālu plānots noteikt gājēju ielas statusu. Kā galapunkts tiek minēts Vidzemes tirgus, bet sākums – Tērbatas ielas krustojumā ar Elizabetes ielu. Iespējams, Tērbatas ielu par gājēju ielu pārvērtīs nevis visu uzreiz, bet pa posmiem, tai perpendikulārās ielas atstājot braucamas.

Atgādinām, ka līdzīga ideja izskanēja jau 1998. gadā. Tolaik aptaujās 58,4 procenti rīdzinieku atbalstīja Tērbatas ielas pārveidošanu par gājēju ielu.

Autors: Antra Gabre / NRA.lv