Domina Shopping apgrozījums 2012. gada pirmajos septiņos mēnešos – 25 miljoni eiro

Domina Shopping apgrozījums 2012. gada pirmajos septiņos mēnešos - 25 miljoni eiro

Pēdējo divu gadu laikā tirdzniecības centrs Domina Shopping novērojis mērenu, bet stabilu patērētāju personīgo finanšu resursu stāvokļa uzlabošanos. Pēdējo divu gadu laikā iedzīvotāju pirktspējas rādītāji ataino pozitīvas tendences, tostarp patērētāju emocionālu briedumu un brīvāku finansu līdzekļu plūsmu preču, kā arī pakalpojumu iegādē. Tāpat vērojama lielāka iedzīvotāju ekonomiskā aktivitāte, arvien biežāk apmeklējot tirdzniecības centru.

Kā liecina t/c Domina Shopping rādītāji, šī gada pirmajos septiņos mēnešos, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, centra neto apgrozījums audzis par 11%, sasniedzot 25 miljonus eiro (17,570 miljonu latu). Savukārt veikto pirkumu skaits palielinājies par 7%. Ja 2011. gadā pirmajos 6 mēnešos tirdzniecības centra veikalos tika veikti 2,1 miljoni pirkumu, tad šogad laikā no janvāra līdz jūlijam to skaits bija 2,3 miljoni. 

Salīdzinot ar 2011. gadu, šogad apmeklētāju skaits pieaudzis par 5%. Veiktie pirkumi un vislielākais apmeklētāju pieplūdums bija vērojams gada sākumā – janvāra ikgadējā pagājušo kolekciju izpārdošanu laikā un februārī tikai t/c Domina Shopping notiekošajiem izpārdošanu svētkiem Bazārs, kad tirdzniecības centrā iespējams iegādāties dažādas preces ar vēl vērienīgākām atlaidēm. Pēdējā Bazāra laikā augusta sākumā piecu dienu laikā tirdzniecības centru apmeklēja teju 105 000 apmeklētāju.

“Tirgus kopumā pakāpeniski atdzīvojas. Par Latviju kā potenciālo darbības vietu interesi atkal izrāda arvien vairāk jaunu, starptautisku zīmolu. Tāpat pozitīvi ir tas, ka arī esošie tirgus spēlētāji arvien lielāku nozīmi piešķir mārketinga aktivitātēm un komforta līmeņa paaugstināšanai savos veikalos – atjaunojot un pilnveidojot tirdzniecības vietas, tādējādi domājot par konkurētspējas līmeņa noturēšanu un lojalitātes stiprināšanu, kas liecina, ka mazumtirdzniecības spēlētāji ir nedaudz atguvušies pēc krīzes smagākā perioda un atkal ir gatavi kalt ilgtermiņa plānus” tirdzniecības centra Domina Shopping veiksmīgos rādītājus komentē vadītāja llze Brazeviča.

Vislielākais pieaugums ir mājas preču un elektroierīču kategorijās, 29% un 33% attiecīgi. Ja vēl gadu atpakaļ patērētāji atlika lielāka tipa pirkumus mājai, tostarp arī elektroierīces, tad šogad pirmo sešu mēnešu dati norāda uz to, ka patērētāji atkal atļaujas tērēt līdzekļus šīm lietām. Tāpat biežāk nekā pērn savus tuvākos pircēji iepriecinājuši ar dāvanām, kā arī lutinājuši sevi, iegādājoties dažādus aksesuārus – bižutēriju, rotas un somas, savukārt apģērbu kategorijā ir 20% liels pieaugums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Līdzīgi kā pērn, arī šogad audzis pieprasījums pēc ēdināšanas pakalpojumiem ārpus mājas, kas 2012. gadā tirdzniecības centrā Domina Shopping izmantoti par 15% vairāk nekā pagājušajā gadā.

“Analizējot tirdzniecības centra rādītājus pirmajam pusgadam mēnešu griezumā, vērojama nemainīgi pozitīva tendence – ik mēnesi tika uzrādīti augstāki rādītāji kā pērn. Iedzīvotāji atļaujas arvien vairāk – lai arī pirkumi tiek iepriekš rūpīgi pārdomāti, arvien vairāk iedzīvotāji iegādājas lietas, kas nav pirmās nepieciešamības preces, lai palutinātu sevi, uzlabotu dzīves kvalitāti, kā arī atsvaidzinātu savas ikdienas gaitas, piemēram, ieturot pusdienas ārpus mājas” komentē Ilze Brazeviča.