Nereti veikali pirms akcijām paceļ preču cenas, lai akcijas laikā radītu iespaidu, ka preces nopērkamas lētāk, secinājis Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC).
Intervijā “900 sekundēm” centra vadītāja Baiba Vītoliņa stāsta, ka pārdevēji izmanto cilvēku vēlmi iegādāties preci ar atlaidi. Pēc viņas sacītā, pirms akcijas tiek uzlikta augstāka cena, akcijas laikā to pazemina un rada iespaidu, ka šai precei ir atlaide. Galvenokārt šādas problēmas konstatētas internetveikalos.
“Tā ir viena no Latvijas tirdzniecības vietu lielākajām problēmām, jo cilvēkiem ļoti patīk atlaides. Mēs tiešām mīlam izvēlēties ar atlaidēm un šo mūsu paradumu komersanti arī vēlas izmantot, tostarp uzrādot nepatiesas atlaides,” norāda Vītoliņa.
Viņa norāda, ka cilvēki daudz labprātāk pirksim preci, kuras cena ir norādīta 700 eiro un ar atlaidi 400 eiro, nevis preci, kuras cena godīgi ir norādīta 400 eiro.
Tāpat neiztrūkst sūdzību par lielveikaliem, kuros patērētājiem tiek paziņota atlaide, taču cenu zīmes nav mainītas.
Vienlaikus viņa atzina, ka PTAC īstenotā projekta rezultāti ir samērā labi – 75% no veikaliem, kuriem centrs aizrādīja, veica korekcijas.
Foto: Shutterstock