Briedis: 99% patērētāju pirms iegādes lasa preču atsauksmes

Covid-19 “ēra” mums ir iemācījusi, cik ātri spēj mainīties mūsu ikdienas paradumi. Cilvēks pēc būtības ir egoists, kas pierod pie ērtībām, un tāpēc tās ātri vien kļūst par normu. Daudziem no mums ir iepaticies attālināts darbs, vismaz pāris reizes nedēļā izmantot iespēju palikt mājās un nestāvēt pilsētas korķos, lai tiktu līdz birojam. Arī Zoom sapulces un pat Zoom ballītes ar draugiem vai ģimeni ir kļuvušas par ierastu lietu. Bet visvairāk mums iepatikusies ir iepirkšanās tiešsaistē, jo klikšķa attālumā ir teju jebkura mūsu iekārotā prece.

Veikalos visbiežāk ir iespēja preces pataustīt, pielaikot vai pasmaržot, taču internetveikalos realitātes sajūta jāiegūst citādi – caur pircēju pieredzi, stāstiem, fotogrāfijām un secinājumiem. Tehnoloģiju uzņēmuma “PowerReviews” veiktajā pētījumā pierādīts, ka svarīgākais faktors, iepērkoties internetā, ir tieši atsauksmju un preču reitingu sadaļa, izkonkurējot cenu, kas iepriekšējo gadu pētījumos bijis svarīgākais priekšnosacījums izvēlei par labu preces vai pakalpojuma iegādei. Uzņēmumiem, kas pārdod preces un pakalpojumus internetā, ir jāpievērš īpaša uzmanība ne vien šīs sadaļas esamībai, kas pēc būtības jau ikvienam ir skaidrs, bet noteikti arī tās saturam, jo:
• 99% patērētāju lasa atsauksmes internetā;
• 98% uzskata, ka atsauksmes ir būtiska tiešsaistes iepirkšanās sastāvdaļa, kas palīdz pieņemt gala lēmumu – pirkt vai nepirkt?
• 79% patērētāju, kuri lasa preču atsauksmes, tām arī pilnībā uzticas.

Redzot šos datus, ir skaidrs, ka iepirkšanās internetā bez iepazīšanās ar atsauksmēm vairs nav iedomājama. Te mēs vēlreiz sastopamies ar savu egoismu, jo, lai arī teju katram pircējām ir svarīgi ielūkoties atsauksmju sadaļā, pēc preču iegādes vien retais atsauksmi ir gatavs ievietot arī pats.

Lasīt citu pircēju atsauksmes mums patīk ļoti. Tas nenoliedzami palīdz kāroto preci iztēloties un virtuāli aptaustīt, lai vēlāk pieņemtu lēmumu par tās iegādi. Ja redzam, ka citi ir patiesi apmierināti ar pirkumu, mūsos mostas mednieku instinkts, kas ausī čukst – “jā, man arī vajag šo labo lietu!”.

Neliedz saviem klientiem iespēju medīt!

Ir dažādas mārketinga metodes, kas uzņēmumiem palīdz preču un pakalpojumu atsauksmju sadaļu papildināt. Viena no R&R (Review&Raiting) mārketinga metodēm, kas Latvijā netiek pietiekami novērtēta, ir preču izsniegšana potenciāliem pircējiem uz noteiktu laiku apmaiņā pret godīgu atsauksmi. Viens no būtiskākajiem iemesliem, kādēļ šī metode tiek izmantota salīdzinoši reti, ir tās laikietilpīgums.

Sabiedrisko attiecību un influenceru mārketinga aģentūra “Womstar” ar šādu pakalpojumu nodarbojas jau vairāk nekā 10 gadus. Tā kā iepirkšanās internetā kļūst aizvien populārāka, pieaug arī patērētāju piesardzība, cenšoties atrast sev piemērotāko preci. Līdz ar to arvien palielinās nozīme preču testiem un atsauksmēm, kurās uzņēmumu potenciālajiem klientiem ir iespēja ar precēm iepazīties un tās lietot. Ikvienam gribas būt pārliecinātam par potenciālo pirkumu, un tieši citu pircēju godīgas atsauksmes mums būtiski palīdz šo lēmumu pieņemt. Mūsu līdzšinējā pieredze liecina, ka uzņēmumiem, kas šo mārketinga stratēģiju pielieto, pieaug pirkumu skaits.

Svarīgi uzsvērt, ka R&R mārketinga stratēģijas pamatā ir vēlme saņemt godīgas atsauksmes no cilvēkiem, kas preces vai pakalpojumus tik tiešām ir izmantojuši, palīdzot savest kopā abas ieinteresētās puses. Proti, patērētāju, kas labprāt preci pirms iegādes izmēģina, un uzņēmumu, kas vēlas saņemt reālu lietotāju atsauksmes.

“Womstar” vadītājs Toms Briedis