Ventspils ostu termināļos vērojams kravu apgrozījuma pieaugums

Lai arī kravu apgrozījums Ventspils ostā strādājošajos termināļos ir pieaudzis, Šveices advokāta Rūdolfa Meroni pārvaldītie tranzīta uzņēmumi joprojām uzrāda sliktus rezultātus, žurnālistus informēja Ventspils mērs Aivars Lembergs.

Pēc viņa sacītā, kravu apgrozījums, salīdzinot ar 2018. gadu, Ventspils ostu termināļos ir pieaudzis par 30%.

Lembergs norādīja, ka lielākais pieaugums, salīdzinot ar pērno gadu, vērojams akmeņogļu segmentā – kravu apgrozījums pieaudzis par 1,2 miljoniem tonnu. “Rīga netiek galā un šīs kravas pārspēlē uz Ventspili,” atzina pilsētas mērs.

Viņš informēja, ka, kamēr kopējais beramo kravu apgrozījums ir palielinājies, lejamo kravu apgrozījumā esot redzams samazinājums. “Liels lejamkravu apgrozījuma pieaugums ir Somijā. Somija aktīvi nekonfliktē ar Krieviju. Mēs aktīvi konfliktējam ar Krieviju, tā kā šis [Krievijas] lēmums ir loģisks,” sacīja Lembergs.

Pēc viņa sacītā, slikti turpina strādāt Šveices advokāta Rūdolfa Meroni pārvaldītie tranzīta uzņēmumi. Naftas produktu samazinājums vērojams AS “Latvijas naftas tranzīts”, AS “Ventbunkers”, arī AS “Kālija parks” strādā ļoti slikti. “AS “Kālija parks” strādā tālu no kādreizējiem rezultātiem. Kālija sāls kravas ir aizgājušas uz Klaipēdu, bet Ventspilī tādu vispār nav,” norādīja politiķis.

“Tā saucamie privātie komersanti jeb Ostaps Benders šīs kravas ir sekmīgi pazaudējuši,” piebilda Lembergs.