Latvijas Pastā ievērojami pieaudzis starptautisko sīkpaku apjoms

2014.gadā Latvijas Pastā apstrādāto starptautisko ienākošo sīkpaku apjoms pieaudzis par 83% jeb aptuveni 1,3 miljoniem vienību, informē uzņēmumā.

Savukārt decembrī, kas tradicionāli ir noslogotākais darba laiks pasta uzņēmumiem visā pasaulē, Latvijas Pastā apstrādāts par 62% sīkpaku vairāk nekā analogā periodā 2013.gadā. Paredzams, ka interneta veikalos iegādātu sūtījumu pieauguma tendences saglabāsies arī 2015.gadā.

Pēdējo gadu laikā strauji pieaug sīkpaku apjoms, kas Latvijas Pastā pienāk ar interneta veikalu starpniecību, īpaši no dažādām Āzijas valstīm, starp kurām lielāko īpatsvaru veido sūtījumi no Ķīnas. 2014.gadā starptautisko ienākošo sīkpaku skaits Latvijas Pastā sasniedza nepilnus trīs miljonus vienību jeb par 83% vairāk nekā 2013.gadā. Savukārt decembrī, aktīvākajā dāvanu sūtīšanas un saņemšanas periodā pirms gada nogales svētkiem, Latvijas Pastā apstrādāts nepilns pusmiljons gan ienākošo, gan izejošo sūtījumu.

2014.gada decembrī Latvijas Pastā pārsūtīta gandrīz 71 tonna vienkāršo iekšzemes un starptautisko vēstuļu korespondences sūtījumu, un tas ir nedaudz vairāk nekā attiecīgā periodā 2013.gadā. Ziemassvētku un Jaunā gada apsveikumi pārsvarā ceļo Latvijas teritorijas robežās, savukārt saziņā ar ārvalstīm svētku laikā visvairāk vēstuļu korespondences sūtījumu tiek saņemts un nosūtīts uz Lielbritāniju, Īriju, Vāciju un Krieviju.

Arī 2015.gadā Latvijas Pasts prognozē dažādās interneta vietnēs iegādātu sūtījumu skaita pieaugumu. Lai izvairītos no pārpratumiem sūtījuma saņemšanā, pasūtot preci internetā, klientam vēlamākais sūtījuma izvēles veids būtu reģistrēts (ierakstīts) vai, ja tas ir ļoti vērtīgs/svarīgs, pat apdrošināts sūtījums – kaut gan tas ir dārgāks nekā vienkāršs (nereģistrēts, neierakstīts) sūtījums, tomēr šādam sūtījumam ir vairākas priekšrocības: interneta track-trace sistēmā ir iespējams izsekot sūtījuma ceļam visos tā pārkraušanas posmos, bet bojājuma/pazušanas gadījumā atbilstoši Pasaules pasta konvencijai klientam ir tiesības pretendēt uz atbilstošu kompensāciju.

Preču pasūtīšana internetā drošāka un izdevīgāka ir Eiropas Savienības dalībvalstīs, jo, pirmkārt, sūtījumi ES ietvaros ir atbrīvoti no muitas nodevām, un, otrkārt, attiecībā uz sūtījumiem šajās valstīs ir iespējams runāt par patērētāju tiesību aizsardzības jautājumiem. Svarīgi atcerēties, ka arī atsevišķām ES dalībvalstīm ir piederīgas teritorijas ar atšķirīgu nodokļu režīmu, piemēram, Lielbritānijai piederošā Gērnsija vai Gibraltārs. Kaut gan atsevišķi negodprātīgi interneta veikali, kas darbojas šajās teritorijās, mēdz maldināt patērētājus, apgalvojot, ka uz preču sūtījumiem no šīm vietām attiecas ES muitas nodokļu režīms, realitātē pircējam, lai saņemtu savu sūtījumu, ir jāmaksā arī muitas nodeva.

Ikvienam interneta preču pasūtītājam jāatceras, ka internetā pasūtītā prece, lai arī par to interneta veikalam jau ir samaksāts, līdz brīdim, kamēr tiek nodota pasūtītāja rokās, juridiski ir izsūtītāja īpašums. Tas nozīmē, ka ar pretenzijām un jautājumiem par sūtījuma piegādes kvalitāti ir jāvēršas pie preces nosūtītāja, kurš savukārt vērsīsies tālāk pie tās valsts pasta iestādes, no kuras konkrētā prece ir izsūtīta.