Rīgas Brīvosta atkal kļuvusi par Baltijas ostu līderi

Rīgas Brīvosta atkal kļuvusi par Baltijas ostu līderi

Rīgas Brīvostas (RBO) kravu apgrozījums tiek pakāpeniski palielināts un pirmā pusgada griezumā, pārkraujot 17,4 miljonus tonnu, Rīgas Brīvosta atkal kļuvusi par Baltijas valstu ostu līderi, apsteidzot Tallinu, Klaipēdu, Ventspili un Liepāju, portālam «Apollo» pavēstīja RBO pārstāve Anita Leiškalne.

Sešu mēnešu statistiskie rādītāji liecina, ka RBO kopumā ir pārkrauts 17,4 miljoni tonnu dažādu kravu, kas ir par 7,4% mazāk kā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, taču pēdējo piecu gadu laikā šis pusgads ir otrs veiksmīgākais.
Pagājušā gada janvārī Rīgas ostā tika pārkrauts netipiski liels kravu apjoms, kas bija lielākais ostas pastāvēšanas vēsturē, – tā ietekme saglabājās visa gada garumā. Ņemot vērā iepriekš minēto faktu, arī šā gada apstrādāto kravu apgrozījums vērtējams kā veiksmīgs. Vērtējot rādītāju augšupejošo tendenci, varam prognozēt, ka arī šajā gadā RBO būs starp vadošajām reģiona ostām.
«RBO sevi ir pozicionējusi kā lielāko un labāko no Baltijas valstu ostām, tāpēc brīvostas pārvalde mērķtiecīgi strādā, lai ne tikai saglabātu pagājušajā gadā iegūto līdera statusu, bet turpinātu kāpināt kravu apgrozījumu Rīgas ostā. Ir lieki konkurēt ar Pēterburgas ostu, bet kravu apjoma ziņā sekot tai pa pēdām, vienlaikus saglabājot pārsvaru pār lielākajām Igaunijas un Lietuvas ostām. Paralēli veiksmīgajiem kravu pārkraušanas rādītājiem, jāatzīmē, ka būtiski pieaudzis kruīzu kuģu pasažieru skaits,» norāda RBO pārvaldnieks Leonīds Loginovs.
Beramkravu segmentā gada pirmajos sešos mēnešos pārkrauts 10,10 miljoni tonnu, kas ir par 9% mazāk kā 2012.gada attiecīgajā periodā. Beramkravu segmentā vislielākais apjoma pieaugums vērojams minerālmēslu pārkraušanā + 13,4%, kā arī par 9,6% vairāk ir atsevišķi neizdalīto beramkravu. Koksnes granulu pārvadājumi palielinājušies par 22,5%; ogļu pārvadājumi samazinājušies – 12,8%; par 7,4% krities pārkrautais koksnes šķeldas daudzums.
Minimāls kritums, (- 1,1%) vērojams ģenerālkravu segmentā, kura ietvaros kopumā pārkrauts 3,3 miljoni tonnu. Šā kravu segmenta nozīmīgākais kravu veids ir konteineru pārvadājumi, kas šogad, attiecībā pret iepriekšējā gada atbilstošo laika periodu ir palielinājušies par 3,8%.
Loginovs norāda, ka vispasaules kopējā kravu struktūrā konteineru īpatsvars pieaug un pauž gandarījumu, ka RBO spēj adaptēties šo globālo pārmaiņu priekšā un konteineru kravu apstrādē uzrādīt aizvien labākus rezultātus. Par 2,5% pieaudzis arī «Roll on/Roll of» pārkrauto kravu apjoms. Kokmateriālu kravas samazinājušās par -11,4%.
Lejamkravu segmentā šogad kopumā pārkrauts 4 miljoni tonnu, kas ir par 8% mazāk kā iepriekšējā gada pirmajā pusgadā. No tiem 3,9 miljoni tonnu ir naftas produktu, kas ir par 8,3% mazāk kā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā. Savukārt sašķidrinātās gāzes pārkraušanas apjomi kāpuši par 52,8%.
Pasažieru pārvadājumos vērojams 4% kāpums gan «Tallink» prāmju līnijā +2,8%, gan kruīza kuģu pasažieru pārvadājumos +18,3% – šogad kopā apkalpoti 386 276 tūkstoši pasažieru.