Kampars: progresīvajam automašīnas nodoklim jābūt samērīgam un motivējošam

Ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL) uzskata, ka progresīvajam automašīnas nodoklim ir jābūt samērīgam un motivējošam, tāpēc ierosina par mazlitrāžas dienesta automašīnu izmantošanu privātajām vajadzībām noteikt mazāku maksu, kā par automašīnām ar lielajiem dzinējiem.

“Uzskatu, ka nedrīkst pieļaut situāciju, ka, piemēram, tirdzniecības aģentam par mazlitrāžas automašīnu, kura tiek izmantota arī personīgajām vajadzībām, jāmaksā identisks nodoklis kā kādas kompānijas vadītājam par viņa rīcībā esošo apvidus automašīnu. Ir milzīga atšķirība, vai personīgajām vajadzībām tiek izmantots tā saucamais dienesta transportlīdzeklis, kas savulaik iegādāts, „optimizējot” nodokļus, vai arī kompānijai ir vienošanās par darba automašīnas izmantošanu darbinieka privātām vajadzībām ārpus oficiālā darba laika,” uzskata A. Kampars.

Īstenojot A. Kampara priekšlikumu, būtu iespējams sabiedrībai saprotamā un pieņemamā veidā sakārtot dienesta automašīnu lietošanu privātām vajadzībām. Tāpat ministrs uzskata, ka dienesta automašīnas lietotājam ir jādod izvēles iespēja – vai nu lietot to ārpus darba laika privātajām vajadzībām un maksāt samērīgu summu valsts budžetā, vai arī to izmantot tikai dienesta vajadzībām un pildīt ceļazīmes par automašīnas izmantošanu darba vajadzībām. Atbilstoši A.Kampara ierosinājumam, mazlitrāžas automašīnas lietotājam būtu jārēķinās ar aptuveni 45 latu lielu maksājumu mēnesī. Par nodokļa apmaksas kārtību, – vai maksājumus veic tikai darba ņēmējs, vai arī maksājums tiek segts abpusēji, – darba devējs un darba ņēmējs varētu vienoties, katrā uzņēmumā konkrēto situāciju izvētējot atsevišķi. Savukārt attiecībā uz tām dienesta automašīnām, kuras netiek izmantotas privātām vajadzībām, nekas nemainītos – spēkā saglabātos ceļazīmju sistēma. Šī sistēmas ieviešanas rezultātā valsts budžetā varētu iekasēt aptuveni 38,2 miljonus latu.