Kampars: "airBaltic" ir tuvu maksātnespējai

Kampars: "airBaltic" ir tuvu maksātnespējai

Latvijas nacionālā lidsabiedrība AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") šī gada pirmajos piecos mēnešos strādājusi ar 18 miljonu latu zaudējumiem un ir tuvu maksātnespējai, "Rietumu radio" piektdien sacīja ekonomikas ministrs Artis Kampars ("Vienotība"), atsaucoties uz viņa rīcībā esošo informāciju, vēsta aģentūra LETA.

Ministrs pieļauj, ka lielie zaudējumi radīti apzināti, lai no uzņēmuma "izpumpētu naudas līdzekļus". "Informācija, kas ir manā rīcībā, nav patīkama, tā ir pat ļoti satraucoša. Pagājušajā gadā Latvijas valdība uzņēmumā investēja vairāk nekā 15 miljonus latu, lai nodrošinātu iespēju "airBaltic" līzingā pirkt jaunas lidmašīnas un kompānija attīstītos. Tai laikā Flika kungs, kurš ir kompānijas vadītājs un arī viens no īpašniekiem, valdībai deklarēja savu biznesa plānu, kurā gan šogad, gan nākamgad ir norādīta liela peļņa. Diemžēl izskatās, ka iepriekšējos piecos mēnešos ir nevis peļņa, bet 18 miljoni zaudējumu," sacīja Kampars.

Kampars neredzot pamatotus argumentus, kāpēc šie zaudējumi radušies. "Pērn bija Īslandes vulkāns, bet šogad vulkānu izvirdumu, kas traucētu aviokompānijas darbu, nav bijis," norādīja Kampars.

Ministrs asi kritizēja Flika izveidoto uzņēmuma pārvaldes modeli, kad liela daļa no "airBaltic" ikdienā svarīgiem procesiem – finanšu vadība, servisa nodrošināšana, degvielas piegāde, ir nodota kompānijām, kas tiešā veidā saistītas ar Flika privātuzņēmumu. Savukārt šī privātuzņēmuma akcionāri, kā norādīja ministrs, slēpjas ārzonās, raksta IR.lv.

"Tas liek domāt, ka šī ir apzināta rīcība, lai no uzņēmuma izpumpētu naudas līdzekļus," runājot par lielajiem zaudējumiem sacīja Kampars.

"Ja apstiprināsies, ka uzņēmums ir tuvu maksātnespējai, tad ir tāds jēdziens kā apzināta novešana līdz bankrotam, un tā jau ir kriminālatbildība," uzsvēra Kampars. Viņš cer, ka valstij šajā gadījumā nebūs jārīkojas līdzīgi kā ar "Parex banku" un jāiesaistās aviokompānijas glābšanā.